Gästblogg alá Emelie

2014-07-17 - 12:26:00 - Kommentarer (0) - Linnéa, Vänner;

Hej alla läsare!

Jag heter Emelie Månsson och ska gästblogga för Linnea eftersom hon precis har kommit till Portugal! fusk.. Men iallafall, jag blir 16 idag vilket är både tragiskt och jätte skönt! Så jag börjar alltså ettan till hösten och jag ska gå samhällsprogrammet på Mimers hus. Det ska bli riktigt kul att få träffa nya personer men samtidigt riktigt läskigt. Jag vet i princip ingen som skall gå i min klass, jag har kollat med dem jag vet som skulle gå samhäll men ingen ska gå i min klass men det blir skoj och lära känna nya.

 

Jag och Linnea gick i samma klass ifrån förskolan upp till åttan. Jag börja lära känna henne i fyran och sen blev vi bästa vänner upp till sjuan eller åttan, kommer inte ihåg. Jag och Linnea har gått igenom en hel del med varandra, både gott och ont. Men jag kommer ihåg speciellt när Linnea, Elin och jag åkte till Blekinge. Den sommarn var otroligt rolig, jag och Linnea var i Blekinge året innan. Men när vi var där så bada vi och cykla runt. Vi träffa hennes morbror och hans döttrar och fru, vi bodde hos Linneas mormor och morfar i deras sommarstuga. Det är verkligen jätte mysigt där!

 

Sen några år innan i sexan tror jag att det var, så var Elin, Linnea och jag jätte tighta. Vi gjorde verkligen allt med varandra, men jag kommer ihåg speciellt när vi var ute med min bror och gick runt i Jäger och kode. Vi hade med oss fika och Linneas hund Nova. Så tog vi mycket "fina" bilder som vi tyckte då.. hehe, inte vackra direkt. Det vi gjorde i princip var att cykla runt i Jäger, fota med våra fina digitalkameror och äta godis.

 

I slutet av höstterminen i femman så började Linnea rida uppe hos Helena där hon rider Luxine nu. Jag följde med upp och kolla på när Linnea red och hjälpte henne och mocka på vintern. Jag vet inte när men när Linneas kompis Freja slutade rida där uppe så frågade Linnea mig om jag skulle vilja rida där uppe och jag svarade självklart ja eftersom jag var och är hästtokig. Jag började rida där uppe på Lulle och efter ett tag börja Elin rida där uppe med oss också på Lowe. Vi alla tre hade jätte roligt när vi var ute på uteritter. Vi red till Kode några gånger och hade med oss fika. Vi har verkligen jätte många minnen..

 

Men sedan sluta jag rida där uppe av någon anledning och vi gled mer och mer isär vilket är jätte tråkigt! Men vi har fått upp kontakten igen och försöker bygga upp den igen, vilket är jätte skönt för jag har saknat dem. Linnea är verkligen helt underbar, hon finns alltid till hands och hon sviker inte en vän. Hon kommer alltid betyda jätte mycket för mig! Hon har vart vid min sida när jag har haft det som jobbigast och detsamma med Elin. Kärlek till er två tjejor!

 

Här får ni några "vackra" gamla bilder och nytagna bilder.

BJUDER!!!!  ↓↓ (rtiktigt gamla bilder, neder till höger är dock ny ;))
 
Denna skrev jag på en skoluppgift i sjuan ;)
 
 
 
 

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luxine
Några dagar i veckan rider jag min medryttarhäst Luxine. Hon är ett fjordsto född -06. Henne har jag ridit i fyra år och hon betyder väldigt mycket för mig!

Senaste inläggen



Kategorier




Arkiv