bästa höstlovet

2012-11-03 - 22:51:06 - Kommentarer (0) - Vänner;
 
hej !
jag vet, jag har knappt bloggat på hela veckan, men jag har faktiskt haft lov och då har jag gjorde andra roliga saker .. ;) 
i söndags var jag med mormor och mamma och handlade lite, lyckad dag :)
köpte ganska mycket,
 
i måndags, gjorde jag typ inget, packade och städade. hängde även med Emilina och Elin inte till kungälv och köpte godis, sen gick vi och kollade på nära några killar tränade, amagad va kallt de va, hahahah :3
I tisdags, då hände de grejer ! 
halv fem var jag uppe, för att duscha och sedan sticka iväg till kyrkan. 
kl sex rullade bussen fullpackad med konfirmander till stockholm, sex timmars resa så vi var framme kl 12 ! himla kul var bara bussresan, nästan de roligaste på hela resan ! 
när vi kom fram gick vi till St. klara kyrkan, och va på gudstjänst och gick runt och kollade oh lite sånt :) 
när vi kom fram till stället vi skulle sova på, packade vi upp osv, sen gick vi till "solna centrum" [..tror jag de hette ;)]
och åt keeebab :D haha, de va asnice osv, sedan gick vi hem. vi gjorde inte så mycket den kvällen förutom att leka lite lekar och så.
onsdag - de väkte oss tiiidigt, typ sju eller ngt. så då gick vi upp och åt frukost och sedan vidare till kyrkan igen.
den dagen skulle vi göra något annorlunda. först sjöng vi och delade ut fika, sen åt vi. efter de lyssnade vi på en kvinna som berätta om sitt liv, efter de delade vi ut mat till hemlösa. 
sedan var de gudstänst, men vi hann ta en runda till slottet och domkyrkan osv, de skoj ;))
när vi kom "hem", åkte ledarna och köpte pizza och thaimat. under tiden, var de galet i lokalen !
vi hade en riktigt kuddkrig, hahah ! så himla kul va, glömmer nog aldrig de !
när dom kom hem åt vi, sedan hade vi lekar igen, hhaha. 
den kvällen var roligast, vi sminkade killarna och aa, vet inte allt vad vi gjorde ;) 
torsdag - då fick vi sovmorgon ! eller aa, tror vi gick upp halv åtta eller något sånt ;) 
då var de frukost, sedan packade vi och till sist var de lektion.
vid tolv -tiden, tror jag, satt vi på bussen påväg hem. bussresan hem, var också grymt rolig, och mysig, hahah :))
de här lägret glömmer jag nog aldrig, roligaste på länge !
tack alla underbara vänner för att ni gjorde mina dagar ♥
 
 
de va några bilder, haha :))
tyvärr, hade jag inte med mig kameran så tog inte en enda bild med den !
men jag tog väldigt många bilder med telfefonen, de kommer nog komma upp några delar, dock e ju kvalitén sämst :/
ska även se om sara kan skicka några bilder :))))
 
i går, fredags, var jag upp vid nio, och åkte till stallet vid halv tio ungefär. då var de lektion för mariette som gällde. Elin var med och tog några bilder, dock inte med kameran, går ju knappt att ta inne i manegen :/ 
vi tränade på att styra med skänklarna, övergångar, volter och halt. de gick jättebra, tillslut kunde jag styra Luxine med bara skänklarna, volter och serpentiner ! lyckat ! 
när jag kom hem vid två ungefär, hoppade jag in i duschen, en stund senare stod Alex, Samuel och Gustav utan för dörren. så jag fixade mig och sedan cyklade vi till ica och köpte godis, hihih ;)) 
efter de mötte Elin och Emilina upp oss, så cyklade vi hem till mig och tittade på skräckfilm. 
sedan rev vi mitt rum typ, hahah nej men vi hade riktigt kul iallafal ! 
efter de bestämde vi oss för att gå ut, i skogen hahah ! de var ju några som var riktigt mörkrädda så vi gick ut ganska fort. vi gick bara runt lite i samhället och så, sedan åkte killarna hem, då gjorde vi inte så mycket, flummade lite i rummet bara. 
 
idag, sov ut till halv elva :DDD halv tolv åkte vi till stallet, Alex, Emilina och Samuel var med. 
först gick vi ut en tur med Samuel som red Lulle, och Alex på Lolita. hahah, de var sjukt kul ! ;)
de både travade och galloperade, några steg i allafall ;)
sedan skulle jag och Elin rida, red i paddocken barbacka, Luxine var helt galen, gick knappt att rida :s 
på slutet skulle vi ta en galopp på grusvägen. första gången var hon helt galen och bara stack, kickade och bockade !
vi provade en gång till för att se om hon hade lugnat sig men de hade hon inte !
efter typ halv vägen, av bocksprång, kunde jag inte hålla mig kvar, hah !
så jag ramlade av, hamnade på ryggen, och slog i huvudet. först hann jag bara känna smärtna när huvudet slog i  marken. sedan såg jag Elin och Lowe komma förbi, vänder mig om och ser att Alex Samuel och Emilina kommer springande. Luxine brukar alltid stanna när jag ramlar av, men nu ser jag henne bara gallopera iväg, då såg jag även att hon brunstade ! de var antagligen därför hon var så konstig. samuel springer och tar henne, som tur var kom hon ju ingestans efter som de var hus och hage där. 
hade så fruktansvärt ont i huvuet efter de, men vi åkte hem ganksa fort.
trots att jag ramlade av, var dagen sjukt rolig med mycket skratt ! 
 

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luxine
Några dagar i veckan rider jag min medryttarhäst Luxine. Hon är ett fjordsto född -06. Henne har jag ridit i fyra år och hon betyder väldigt mycket för mig!

Senaste inläggen



Kategorier




Arkiv