träningen

2012-09-09 - 21:19:00 - Kommentarer (1) - Foto - Hästar;

idag åkte vi till manegen med Luxine och jag tränade för första gången för tränare med henne. 

de va skitskoj, i början gick de sådär, sedan hoppade Mariette (tränaren) upp och red henne, och harregud vilken skillnad de blev ! från att hon inte har viljat gå ner på tygel och gå på en pytteliten volt till att vi kunde ställa henne både innåt och utåt ! de var jättekul att se en sån förändring.
de jag tränade på var att för de första ställa henne och att hon skulle gå ner på tyglen. sedan började vi med att förflytta henne utåt med skänkeln och att hon skulle hålla sig nere på yttertyglen.
så de ska jag träna på tills nästa gång. :)

 

de blev inga bilder, förutom Elin som tog kort och filmade med sin iphone, kanske kommer upp några nån dag.

 

bild från en annan dag

 

kollaa va fiiiin. 

och, Tack Helena för att jag får rida denna underbara ponnyn ! ♥


Kommentera här
Paulina säger:

Åh, så fina ni är! Älskar bilden när ni hoppar! :) <3

Svar: tack !! <3
Linnea Simonsson

2012-09-09 | 21:23:28
Bloggadress: http://paaulinaaekvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luxine
Några dagar i veckan rider jag min medryttarhäst Luxine. Hon är ett fjordsto född -06. Henne har jag ridit i fyra år och hon betyder väldigt mycket för mig!

Senaste inläggen



Kategorier




Arkiv