Lördag

2012-09-15 - 22:06:59 - Kommentarer (0) - Foto - Hästar;
 
hejsan !
 
nu ska jag ta och berätta lite om min dag, en helt vanlig lördag .. :)
vaknade vid tio, åååh gud va skönt de var att sova ut för en gång skull ! de blev ganska sent igår, somnade nog inte förrän vi två eller så. 
så gick jag upp och tog mig en god frukost, och sedan den vanliga vanan, fika ;) efter de gick jag upp och fixade med reklamen, tog hela mitt område, ca 200 hus, resten tar jag i morgon. 
vid två kom farmor och farfar, vi fikade och så, mysigt ! vid fyra åkte jag till stallet, med Elin. när vi kom fram var vi helt döda [bokstavligen], de första vi gjorde när vi kom fram var att sätta oss på en stol och bara ... eeh, sova ? ;) hahah, så där satt vi ett tag tills vi ryckte upp oss och satte på musiken, och släppte loss, hahaha ! 
sedan bestämde vi oss för att inte rida, istället tog vi en promenad med hästarna. först gick vi ner till islandshästarna och vände, på hemvägen tog vi några travvändor, och galopp på grusvägen. 
först travade vi, andra gången blåste hon upp sig regält ! ååh hon va så fin när hon sprang och trippade med svansen högt upp i luften och öronen framåt, underbara sak ! ♥
tredje gången fall hon in i galopp, hahah fyfasen va jobigt de va xd nej, men hon blir så stark när hon springer ;) 
sedan skrittade vi av dom hon tog in dom. 
 
sedan jag kommit hem har inte hänt så mycket, ätit goood middag med familjen och haft de allmänt chill ! 
hoppas ni haft en en fin dag och kväll ! 

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Luxine
Några dagar i veckan rider jag min medryttarhäst Luxine. Hon är ett fjordsto född -06. Henne har jag ridit i fyra år och hon betyder väldigt mycket för mig!

Senaste inläggen



Kategorier




Arkiv